Leros-Kalimnos-Patnos-Samos Biletleri İçin Tıklayın!

Önemli Bilgiler

Sıkça Sorulan Sorular

BİLET İŞLEMLERİM

Nasıl bilet satın alabilirim?

www.ido.com.tradresimizden kredi kartınızı kullanarak,

• 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimizden kredi kartınızı kullanarak

• İDO Mobil uygulaması üzerinden kredi kartınızı kullanarak,

• İDO terminallerimizdeki gişeler ve acentelerimiz aracılığı ile biletinizi satın alabilirsiniz.

Bilet satış kanalına göre hizmet bedeli alınma sebebi nedir?

Bilet fiyatlarına dahil olan hizmet bedelimiz, şeffaflık ilkesi gereğince yeni satış sistemimizde bilet fiyatlarımızdan ayrıştırılmıştır.

Kullanmakta olduğumuz teknolojinin ve sunmakta olduğumuz hizmetin devamlılığını sağlayabilmek adına bilet satın alınırken verilen hizmetlerin karşılığı olarak bilet ücretlerine hizmet bedeli eklenmektedir. Koltuk başına alınan hizmet bedeli ise, satış kanallarının özelliklerine göre farklılık göstermektedir.

Dış hat bileti alırken neden tüm yolcuların ad, soyad ve doğum tarihi bilgileri isteniyor?

Denizcilik Müsteşarlığı ‘’Yolcu Gemilerinin Emniyetine ve Gemilerdeki Yolcuların Kayıt Altına Alınmasına İlişkin Yönetmeliği’’ kapsamında dış hat bilet alımlarında misafirlerimizin adı, soyadı, cinsiyeti, uyruğu ve doğum tarihi bilgilerinin alınması gereklidir.

Dış hat seferine ait biletimi benim yerime başka bir yolcu kullanabilir mi?

İsminize düzenlenen biletiniz başka bir yolcu tarafından kesinlikle kullanılamaz.

Bilet rezervasyonu yapabilir miyim?

Bilet satış kanallarımızdan rezervasyon işlemi yapılmamaktadır.

En fazla kaç kişilik bilet alabilirim?

Tek seferde en fazla 10 kişilik bilet alabilirsiniz.

Toplu bilet satın alabilir miyim?

10 kişi ve üzerindeki biletlemeler grup bileti olarak kabul edilmektedir. Grup bileti taleplerinizi grupsatis@ido.com.treposta adresimize iletebilirsiniz.

Biletime ek hizmet/servis ekleyebilir miyim?

Biletinizi satın alırken ek hizmet olarak sunduğumuz “Seyahat Sağlık Sigortası” hizmetimizi de işleminize ekleyebilirsiniz.

İnternet sitenizden sefer saatine ne kadar süre kala bilet alabilirim?

Sefer kalkış saatinize en az 30 dakika kala bilet satın alma işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Gidiş-dönüş farklı rotaları seçerek bilet alabilir miyim?

Bilet satın alma işlemlerinizde gidiş ile dönüş rotanızı birbirinden farklı olarak işaretleyip işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Örneğin; Bandırma’ya gidip Bursa’dan dönüş yapabilir veya araçlı gidip yaya olarak dönebilirsiniz.

Biletimi bir üst sınıftan alabilir miyim?

“Sınıf Değiştir” özelliğimiz ile www.ido.com.trweb sitemizden, terminallerimizdeki gişelerimizden ve sefere katıldıktan sonra 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimiz aracılığı ile ücret farkını ödeyerek, aynı sefer içerisinde ekonomi sınıfı biletinizi, Business sınıfa yükseltebilirsiniz.

KART/ÖDEME İŞLEMLERİ

Çağrı merkezi üzerinden müşteri temsilcisine kart bilgilerimi söylemeden ödeme yapabilir miyim?

7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimiz ile yapacağınız görüşme sırasında müşteri temsilcimiz aracılığıyla sesli yanıt sistemine bağlanabilir ve kart bilgilerinizi tuşlayarak ödeme işleminizi yapabilirsiniz.

Döviz ile bilet satın alabilir miyim?

Ödemelerinizi sadece TL para birimi üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Biletimin ödemesini banka havalesi ile yapabilir miyim?

Banka havalesi ile ödeme işleminizi gerçekleştirememekteyiz.

Kredi kartı bilgilerimi kaydedebilir miyim?

Evet, kredi kartı bilgilerinizi kaydedebilirsiniz. Sea&Miles üyesi olan misafirlerimiz "Kredi kartı bilgilerimi saklamak istiyorum" seçeneğini işaretleyerek ve telefonuna gelen sms’de yer alan şifreyi ekrana girmek suretiyle kredi kartı bilgilerini kaydedebilmektedir. Böylece bir sonraki biletleme işleminizde hem kişisel bilgileriniz hem de kart bilgilerinizi girmeden hızlıca bilet alımınızı gerçekleştirebilirsiniz.

Kredi kartı bilgilerim güvenli bir şekilde kaydedilir mi?

PayU (ödeme çözümleri alt yapısı) tarafından sunulan tek tıkla ödeme çözümü, ödeme adımında kart bilgilerinizi kaydederek sonraki işlemlerinizde kart bilgisi girmeden işlem yapmanızı sağlar. Ödeme anında kayıtlı kartlarınızı görüntüleyerek, dilediğiniz kartla işlem yapabilirsiniz. Kart bilgileriniz herhangi bir güvenlik riski olmaksızın PayU(ödeme çözümleri alt yapısı) tarafından saklanır. Saklanan kart bilgileri “akıllı anahtar” (token) haline getirilerek ödeme anında sorunsuz bir şekilde bankaya iletilir ve işleminizin güvenle gerçekleştirilmesi sağlanır. Naspers iştiraki PayU, 16 ülkede milyonlarca müşteriye ödeme hizmeti vermektedir. PCI Veri Güvenliği Standardı, Level 1 sertifikasyonu ve BDDK tarafından sağlanan ödeme kuruluşu lisansına sahiptir. Ayrıntılı bilgi için www.payu.com.tradresini ziyaret edebilirsiniz.

E-BİLET

Online olarak satın aldığım bilet bilgilerimi unuttum, bilet bilgilerime nasıl ulaşabilirim?

• Bilet alımlarınız sonrasında e-posta ve sms aracılığıyla bilet bilgileriniz tarafınıza iletilmektedir.

• Sea&Miles üyesi misafirlerimiz, sadakat programımız dahilinde geçmiş ve gelecek tüm biletlerini görüntüleyebilirler.

• Mobil uygulama kullanan misafirlerimiz, detaylı bilet bilgilerine uygulama içerisinde ulaşabilirler.

• Misafirlerimiz, İDO terminallerimizdeki gişeler, 7/24 ulaşabilen 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimiz ve acentelerimiz aracılığıyla, ad, soyad ve sefer bilgilerini belirterek bilet bilgilerine ulaşabilirler.

• e-Bilet uygulamamız kapsamında misafirlerimiz, PNR bilgileri ve soyadı ile ebilet.ido.com.tradresimizden de bilet bilgilerini görüntüleyebilirler.

E-biletimi fatura olarak kullanabilir miyim?

Gişe, acente ve çağrı merkezi kanallarımızdan bilet alan misafirlerimiz görevli personelimize biletlerini fatura olarak kullanmak istediklerini ayrıca belirtmelidirler. www.ido.com.trve İDO Mobil uygulamamızdan bilet alan misafirlerimiz ise “e-bilet İstiyorum” seçeneğini mutlaka işaretlemelidirler. Aksi takdirde alınan biletler fatura niteliği taşımayacaktır.

Elektronik biletimi nereden görüntüleyebilirim?

PNR bilgileriniz ve soyadınızla ebilet.ido.com.tradresinden biletinizi dilediğiniz zaman görüntüleyebilirsiniz.

Bilet üzerinde isim değişikliği yapabilir miyim?

Bilet oluşturulduktan sonra yolcu bilgilerinde değişiklik yapılamamaktadır.

İPTAL, İADE VE DEĞİŞİKLİK

Sefer saat değişikliği meydana geldi ne yapmalıyım?

Satın almış olduğunuz biletinize ait tarife değişikliği olması durumunda ücret farkı olmaksızın değişiklik ya da iade işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Satın aldığım biletimi iade etme ve değiştirme koşulları nelerdir?

Bilet değişiklik ve iade koşullarımız kabin sınıfları ve bilet sınıflarına göre değişiklik göstermektedir. Bilet değişiklik ve iade koşullarımız için tıklayın.

Satın almış olduğum biletimle ilgili iade ve değişiklik işlemlerimi nasıl yapabilirim?

İDO terminallerimizdeki gişeler ve acentelerimiz aracılığıyla nakit veya kredi kartı ile satın aldığınız biletler için, gişelerimize veya en yakın acentemize başvurmanız yeterlidir. www.ido.com.trweb sitemiz, İDO Mobil uygulamamız veya çağrı merkezimiz üzerinden satın alınan biletler için ise www.ido.com.trve yine çağrı merkezimiz aracılığıyla ilgili bilet sınıfının kuralları çerçevesinde değişiklik/iade işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Aracım LPG’li olduğu için, gemi değişimi nedeniyle sefere katılamadım. Ne yapabilirim?

İDO terminallerimizdeki gişeler, www.ido.com.trve 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimiz üzerinden aynı hat ve aynı yöne olmak koşuluyla ücretsiz değişim yapabilir veya biletinizi iade edebilirsiniz. Hastalık veya vefat durumları söz konusu olduğu için sefere katılamayacağım.

Biletim ile ilgili nasıl yardımcı olabilirsiniz?

İsme düzenli bileti olan kişinin hastane raporu veya geçerli ölüm ilmühaberi tarafımıza ibraz edildikten sonra, uygun görüldüğü takdirde bilet iadesi yapılabilmektedir.

Gidiş-dönüş bilet aldım, tek yönünü iptal edebilir miyim?

İDO Mobil uygulamamız hariç, ilgili bilet sınıfı ve ödeme yöntemine ait iade kuralları çerçevesinde tüm satış kanallarımızdan iade işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Satın almış olduğum bilete bebeğimi/çocuğumu eklemek için ne yapmalıyım?

www.ido.com.trve İDO Mobil uygulamamız hariç tüm satış kanallarımızdan (0-5,5 yaş arası) çocuğunuz için ücretsiz olarak ekleme yaptırabilirsiniz.

Hava muhalefetinden dolayı seferim iptal oldu, başka bir sefere değişiklik yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Bilet değişikliği yapmak isteyen misafirlerimiz, ilk 24 saat içerisinde çağrı merkezimizi arayarak veya www.ido.com.trweb sitemiz üzerinden, ilk 7 gün dahilindeki ve aynı güzergahtaki seferlere, bilet değişikliği işlemlerini ücretsiz yapabilirler. İDO terminallerindeki gişe ve acentelerimiz aracılığıyla nakit veya kredi kartı ile satın alınan biletlerin, sefer iptal durumunda iadesi için 1 ay içerisinde, değişiklik için ise 7 gün içerisinde herhangi bir gişe ve acenteye başvurulması gerekir.

Sea&Miles

www.ido.com.trüzerinden üye olmadan bilet satın alabilirsiniz. Ayrıca Sea&Miles üyesi olarak daha hızlı ve kolay bir şekilde bilet satın alabilir, size özel avantajlı kampanyalardan faydalanabilirsiniz.

Sea&Miles Nedir?

Sea&Miles Sadakat Programı, işleticisi ve her tür hakkının sahibi olan hızlı, konforlu ve güvenli seyahatin adresi İDO’nun siz değerli misafirlerine sunduğu dijital çözümler ve kişiye özel avantajlar dünyasıdır. Sea&Miles, dış hat İDO seyahatlerinizde idoPara biriktirirken, anlaşmalı markalarda da size özel kampanyalar ve anında sürpriz indirimler sunar. Detaylı bilgi için lütfen tıklayınız.

GEMİDE

Gemide sigara içebilir miyim?

4207 sayılı kanun uyarınca gemilerimizin açık alanları dahil, elektronik sigara da dahil olmak üzere sigara içilmesi kesinlikle yasaktır.

Cam kenarında oturabilir miyim?

Uygunluk durumunda koltuk seçiminizi cam kenarı olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Koltuk seçimi hangi seferlerde geçerlidir?

Tüm dış hat seferlerimizde koltukların müsaitliği doğrultusunda koltuk seçimi yapabilirsiniz.

Koltuk seçimini ne zamana kadar yapabilirim?

Rezervasyon işlemi yapılmamaktadır bu nedenle bilet alım sürecinizde koltuğunuzu seçmeniz gerekmektedir.

Business salonundaki koltukların özellikleri nedir?

Business salonlarımızda yer alan şık deri döşemeli, ergonomik koltuklar, geniş oturma alanı ve masa düzeni ile ekstra konfor sağlar.

Satın almış olduğum bilette koltuğu değiştirebilir miyim?

İDO terminallerimizdeki gişeler ve 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 numaralı çağrı merkezimiz aracılığı ile satın almış olduğunuz bilete ait koltuk numaranızı değiştirebilirsiniz.

İstediğim koltukta oturabilir miyim?

www.ido.com.tr adresi, İDO terminallerimizdeki gişeler ve 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 numaralı çağrı merkezimiz üzerinden yaptığınız bilet alımlarında koltuk seçimini tercihinize göre gerçekleştirebilirsiniz. İDO Mobil uygulaması üzerinden koltuk seçimi otomatik olarak yapılmaktadır.

Biletimi değiştirdiğimde yeni seferde aynı koltuk numaramda oturabilir miyim?

Sefer değişikliğinden sonra koltuk numarası otomatik olarak atanmaktadır. Sefer değişikliği sonrasında koltuğunuzu değiştirmek istiyorsanız 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 numaralı çağrı merkezimiz ve İDO terminallerimizdeki gişeler aracılığı ile koltuk numaranızı tercihinize göre değiştirebilirsiniz.

Gemide internet erişimi bulunuyor mu?

Yenikapı – Bursa ve Yenikapı-Bandırma hattında çalışan gemilerimizde internet erişimi bulunmaktadır. Wi-fi hizmetimiz hakkında detaylı bilgi edinmek için tıklayınız.

Gemide ikram var mı?

Sadece First Class salonlarımızda seyahat eden misafirlerimize ikram servis edilmektedir.

Gemilerde yiyecek ve içecek hizmeti alabileceğim yerler var mı?

Gemilerimizde ve terminallerimizde yer alan yiyecek ve içecek alanlarımızı görmek için tıklayınız.

Gemi içinde özel yolcu salonları bulunuyor mu?

Yenikapı - Bursa hattında 4 kişilik, Yenikapı - Bandırma hattında 8 kişilik First Class sınıfına ait özel salonlarımız bulunmaktadır.

Kaptan köşkünü ziyaret edebilir miyim?

Güvenlik nedeniyle misafirlerimizin kaptan köşkü alanına giriş yapması yasaktır.

Feribotlarınızda asansör var mı?

Pendik – Yalova hattı hariç diğer üç hattımızda (Yenikapı – Yalova, Yenikapı –Bursa, Yenikapı – Bandırma hatları) çalışan feribotlarımızda, yolcu salonlarına çıkış asansörleri bulunmaktadır. Pendik – Yalova hattında çalışan Recep Tayyip Erdoğan ve Fatih Sultan Mehmet hızlı feribotlarımızda ise, yolcu salonlarına çıkış asansörü bulunmamaktadır.

Hızlı feribot ile deniz otobüsü arasındaki fark nedir?

Hızlı feribotlarımız ile araç ve yolcu, deniz otobüslerimizle sadece yolcu ulaşımı sağlanmaktadır.

Deniz otobüslerine ve hızlı feribotlara bisikletimle binebilir miyim? Ücret ödüyor muyum?

Evet binebilirsiniz. Sefer başına iç ve dış hat deniz otobüslerimizde kabul edilen bisiklet sayısı 3 adet ile sınırlı , hızlı feribot ve araba vapuru hatlarımızda ise 10 adet ile sınırlıdır. Bisiklet için ücret alınmamaktadır.

Feribotlarınızda revir var mıdır?

Feribotlarımızda görev yapmakta olan kaptan ve gemi mürettebatımız ilkyardım bilgisine sahip olup gerekli durumlarda müdahale edebilir niteliktelerdir. Bunun yanı sıra kaptan köşklerimizde ilk yardım malzemeleri bulunmaktadır. Ciddi durumlarda ise kara ile bağlantı kurularak acil yardım talebinde bulunulur.

Seyahat sağlık sigortası nedir?

İDO ile seyahat eden kişileri ferdi kaza ve tedavi teminatlarının yanı sıra seyahat aksaklıklarına karşı güvence altına alan sigorta ürün ve seçenekleridir.

Seyahat sağlık sigortasının iptali ya da iadesi mümkün müdür?

Poliçenin iptali ancak geçerli bir iptal sebebi olması durumunda yapılabilecektir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Evcil hayvanımla birlikte seyahat edebilir miyim?

Evcil hayvan taşıma kurallarını görmek için tıklayınız

TERMİNALDE

Aracımı terminalde park edebilir miyim?

Hızlı feribot ve deniz otobüsü terminallerimiz yakınındaki otoparklar şirketimiz tarafından işletilmemektedir. Yakınında otopark bulunan terminal listesini görmek için tıklayınız.

Engellilere özel servisleriniz bulunuyor mu?

Engelli misafirlerimize özel sunduğumuz hizmetlerimizi ido.com.tr kurumsal web sayfamızda HİZMETLERİMİZ başlığı altında görebilirsiniz.

Tekerlekli sandalye talebim olduğunda ne yapmalıyım?

Terminal görevlilerimiz ile iletişime geçerek talebinizi iletmeniz yeterlidir.

Fiziksel engelli ve yaşlı yolcular terminalden gemiye nasıl ulaşabilirler?

Yenikapı, Bursa ve Yalova hızlı feribot iskelelerimizde yolcu salonu ile gemi arasında golf araçları ile yaşlı ve engelli misafirlerimizin gemiye ulaşımı sağlanmaktadır. Ayrıca terminallerimizde ihtiyaç dahilinde elektrikli tekerlekli sandalyeler de bulunmaktadır.

Hangi terminallerden dış hat bileti satın alabilirim?

İstanbul Anadolu yakasında; Kadıköy, Bostancı, Pendik terminallerimizdeki gişeler, İstanbul Avrupa yakasında ise; Yenikapı, Bakırköy ve Beşiktaş terminallerimizdeki gişelerden dış hat biletlerinizi alabilir ve biletlerinizle ilgili tüm işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Eskihisar – Topçular hattında kredi kartı ile geçiş yapabilir miyim?

Eskihisar- Topçular hattımızda araçlı yolcularımız için kredi kartı ile ödeme, nakit ödeme ve Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) ile geçiş yapılmaktadır. Yaya misafirlerimiz, indirimli İstanbul kartlarını kullanarak geçişlerini yapabilirler.

TARİFELER

Araç bilet fiyatına sürücü dahil midir?

Araç fiyatlarımız sürücü dahil olarak fiyatlandırılmıştır.

En uygun fiyatlı biletlere nasıl ulaşabilirim?

Erken alımlarla ve Sea&Miles üyesi olarak en avantajlı fiyatlarımızı yakalayabilirsiniz.

Hafta sonu tarifesi hangi günleri ifade ediyor?

Hızlı feribot ve deniz otobüslerimizde, Cumartesi ve Pazar günleri hafta sonu tarifesi geçerlidir. Bayram günlerinde ise özel bir tarife oluşturulmadıysa yalnızca hafta sonu ve tatil günleri tarifesi geçerlidir.

Hızlı feribot ve deniz otobüsleri dış hatlarda İstanbul Kart geçerli mi?

İstanbul Kart sadece deniz otobüsleri iç hatlarımız ve araba vapuru hatlarımızda (yaya yolculuklarda) geçerlidir. Dış hatlarımız ise biletli hatlar olduğu için önceden bilet satın alınması gerekmektedir.

Çocuklardan ücret alınıyor mu?

Koltuk sahibi olmamak koşulu ile ücretsiz seyahat edebilecek çocuk ( 0-5,5 yaş ) sayınız, yolculuğa katılan ebeveyn sayınız ile sınırlıdır. Yolculuğa katılan (0-5,5 yaş) çocuk sayısı, ebeveyn sayısını geçtiğinde, her çocuk için sistem tarafından %10 indirimli bilet düzenlenir ve koltuk verilebilir.

Bebek yolcu yaş sınırı nedir?

Gemilerimizde 0-5,5 yaş arası bebek yolcu olarak sınıflandırılmaktadır.

KAYIP EŞYA

Seferim tamamlandığında bavulumu kaybettiğimi fark ettim, ne yapmalıyım?

Terminal ve gemilerimizde unuttuğunuz eşyalarla ilgili olarak, 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimizden sırası ile 1 – 3 ve 5’i tuşlayarak iletişime geçebilirsiniz.

Kayıp bir eşya buldum, ne yapmalıyım?

Gemi salon sorumlusu veya terminal görevlisi ile iletişime geçerek bulduğunuz kayıp eşyayı teslim etmeniz durumunda “Kayıp Eşya” birimine yönlendirmemizi sağlayabilirsiniz.

BİZE ULAŞMAK İÇİN

Ek sefer talebimi nereden ve nasıl sağlayabilirim?

Resmi tatil ve bayram gibi özel günlerde siz değerli misafirlerimizden gelen taleplere ve filomuzda olan gemilerimizin seferde olma durumuna bağlı olarak özel bir tarife uyguluyor ve ek seferler düzenliyoruz. Planlanan ek seferlerimizi, www.ido.com.tr sitemizden ve İDO Kurumsal Facebook ve Twitter hesaplarından takip edebilirsiniz. Ek sefer taleplerinizi info@ido.com.tr adresinden bize ulaştırabilirsiniz. Siz değerli misafirlerimizin istek ve önerileri bizim için çok değerlidir. Taleplerinizi inceleyerek iletişim bilgileriniz üzerinden mutlaka size geri dönüş sağlayacağız.

Fırsat ve kampanyalarınızdan nasıl haberdar olabilirim?

www.ido.com.trana sayfamızda yer alan “Kampanyalardan haberdar ol” form alanını doldurarak indirim ve fırsatlardan anında haberdar olabilirsiniz.

Hava koşulları ve diğer zorunlu nedenlerle iptal edilen seferleri nasıl öğrenebilirim?

İptal edilen seferlerle ilgili güncel bilgilere aşağıdaki iletişim kanallarımızdan erişebilirsiniz.

www.ido.com.tr

• 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 ve 444 44 36 numaralı çağrı merkezimiz

• İDO Mobil uygulamamızın duyurular bölümü

• İDO Kurumsal Facebook ve Twitter Hesapları

• Acentelerimiz

İDO Çağrı Merkezinin numarası nedir?

0850 222 44 36 ve 444 44 36 no’lu Çağrı Merkezimizden 7/24 hizmet alabilirsiniz.