Sea And Miles SSS
İDOMİL SIKÇA SORULAN SORULAR
İDOMil programı nedir?
İDOMil Sadakat Programı, işleticisi ve her tür hakkının sahibi olan hızlı, konforlu ve güvenli seyahatin adresi İDO İstanbul Deniz Otobüsleri San. ve Tic. A.Ş.’nin (bundan sonra “İDO” olarak anılacaktır) siz değerli misafirlerine sunduğu dijital çözümler ve kişiye özel avantajlar dünyasıdır. İDOMil, dış hat (Hızlı Feribot ve Deniz Otobüsü seferlerimiz) İDO seyahatlerinizde İDOMil puan biriktirirken, anlaşmalı markalarda da size özel kampanyalar ve anında sürpriz indirimler sunar.
İDOMil bana neler kazandırır?
İDOMil, İDO ile yaptığınız seyahatlerden İDOMil puan kazanma şansı sağlamakla birlikte; İDO’ nun anlaşmalı markaları ile sunduğu cazip fırsatlardan, kişiye özel sunduğumuz tekliflerden ve sürpriz kampanyalarımızdan yararlanmanızı sağlar.
İDOMil üyeliği ücretli midir?
Tüm üyelikler ücretsizdir.
İDOMil’e nasıl bireysel üye olabilirim?
İDOMil’e aşağıdaki kanallar üzerinden bireysel üye olabilirsiniz:
- Web Sitesi: www.ido.com.tr ve www.idomil.com.tr’de yer alan online başvuru formu üzerinden üyelik bilgilerini doldurarak anında üye olabilirsiniz.
- İDO Mobil Uygulaması: Akıllı telefonunuza Appstore/GooglePlay üzerinden İDO Mobil uygulamamızı indirerek, anında üye olabilirsiniz.
- İDO Terminal Gişeleri: Terminallerimizdeki gişelerden ön üyelik başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru formunda üyelik için zorunlu bilgileri tamamladığınızda, cep telefonunuza kişiye özel SMS olarak gönderilen İDOMil Genel Kurallar ve Koşullarını 30 gün içinde link üzerinden onaylamanız ile aktif üye statüsüne geçebilirsiniz.
Bireysel üye olmak için hangi bilgileri ileteceğim?
Bireysel üye olmak için T.C kimlik numarası, cep telefonu, ad, soyad, E-posta adresi, cinsiyet ve doğum tarihi bilgilerinizi www.ido.com.tr adresinden, İDO Mobil uygulaması üzerinden, İDO terminallerimizdeki gişelerden ileterek üye olabilirsiniz.
Bireysel üye olduktan sonra işlemlerimi üyelik kartı ile mi yapacağım?
İDOMil üyelik numaranız, cep telefonu numaranızdır. Tüm işlemlerinizi fiziksel bir karta gerek duymadan cep telefonu numaranız üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.
Bireysel üye hesabımı benim adıma başka birisi de kullanabilir mi?
Üyeliğiniz size özeldir, yalnızca İDOMil üyesinin kendisi tarafından kullanılabilir. Aksi takdirde üyelik feshedilir.
Cep telefonu numaram değişirse ne yapmalıyım?
Cep telefonu numaranızın değişmesi veya bir başkasına devrolması durumunda, www.ido.com.tr adresinden veya İDO Mobil uygulamasından hesabınıza giriş yaparak İletişim Bilgilerim sayfasında yer alan Kişisel Bilgilerim sekmesinden bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Telefon numarası veya üyelik bilgileri ile ilgili diğer değişikliklerin üyeler tarafından bildirilmemesi durumunda İDO sorumlu tutulamaz.
Şifremi unuttum/hatırlamıyorum, ne yapmalıyım?
www.ido.com.tr, İDO Mobil üzerinden “Şifremi Unuttum” linkine tıklayarak, SMS ya da E-posta seçeneklerinden biri ile şifrenizi güncelleyebilirsiniz.
Üyelik bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?
Üyelik bilgilerinizi, www.ido.com.tr adresinden veya İDO Mobil uygulamasından hesabınıza giriş yaparak İletişim Bilgilerim sayfasında yer alan Kişisel Bilgilerim sekmesinden güncelleyebilirsiniz.
İki ayrı üyelik hesabım var. Hesapları birleştirebilir miyim?
İki farklı üyelik, tek bir hesap altında birleştirilemez.
İDOMil puan nedir?
İDOMil puan, İDO seyahatlerinizden kazandığınız ödül puandır.
İDOMil puan nasıl kazanılır?
İDO seyahatlerinizden İDOMil puan kazanırsınız. Kazandığınız İDOMil puanlar, bireysel üyelik hesabınızda birikir. PNR’ın toplam ücreti üzerinden değil, yalnızca kendi adınıza düzenlenen biletlerden İDOMil puan kazanırsınız.
İDOMil puanların hesaba otomatik olarak işlenebilmesi için www.ido.com.tr ve İDO Mobil uygulamasında cep telefonu numarası ve şifre ile İDOMil üyeliğine giriş yapıldıktan sonra “Bilet Al” butonuna tıklanarak bilet alınmalıdır. İDO terminallerindeki gişelerden bilet alımı esnasında İDOMil üyeliğine ait cep telefonu numarası görevliye iletilmelidir.
Ekstra İDOMil puan kazanmak için ne yapmam gerekiyor?
İDOMil profilinizde yer alan “Kişisel Bilgilerim” sekmesindeki üyelik bilgilerinizi doldurmanız size ekstra İDOMil puan kazandıracaktır. Üyelik bilgilerini güncelleyen her İDOMil üyesi, üyeliği süresince yalnızca bir kere ekstra İDOMil puan kazanabilecektir.
İDOMil puanlarım ne zaman hesabıma geçer?
İDOMil puanlar, seferin gerçekleşmesinden sonra minimum 24 saat içerisinde üye hesabına yüklenir.
Her bilet sınıfından İDOMil puan kazanabilir miyim?
İDOMil üyeleri; tüm bilet sınıflarında gerçekleştirdikleri seyahatlerinden İDOMil puan kazanabilirler.
İDOMil üyesiyim, başka kişi adına bilet alırsam İDOMil puanı kim kazanır?
İDOMil üyesi olarak başka bir İDOMil üyesi adına ücretli bilet almanız durumunda, yalnızca adına bilet düzenlenen İDOMil üyesi seyahatinden İDOMil puan kazanır. Ancak bilet aldığınız kişi İDOMil üyesi değilse, İDOMil puan kazanımı gerçekleşmez.
Geçmişte yapmış olduğum seyahatlerden İDOMil puan kazanabilir miyim?
Üyeliğiniz aktif olduktan sonra en geç 3 ay önce yapılmış olan seyahatlerinizle ilgili geriye dönük İDOMil puanlarınızı işleyebilirsiniz. Bu işlem www.ido.com.tr adresinde üyeliğe giriş yapılarak “Eksik İDOMil Puan İşleme” bölümünden gerçekleştirebilir.
İDOMil puanlarım ile aldığım bilet üzerinden tekrar İDOMil puan kazanır mıyım?
İDOMil puan kullanılarak alınan biletlerden tekrar İDOMil puan kazanılamaz.
Bilet değişikliği yaparsam İDOMil puanlarım hesabımdan silinir mi?
İDOMil üyelerinin ücretli aldıkları biletler üzerinde sefer gerçekleşmeden önce herhangi bir değişiklik yapması durumunda; yeni düzenlenen bilete ait kazanım seferin gerçekleşmesinden sonra minimum 24 saat içerisinde üye hesabına yüklenir.
İDOMil puan nasıl harcanır?
İDOMil’de kazanılan İDOMil puanlar ile alınan biletler, ödül bilet olarak adlandırılır. İDOMil puanlar ile ödül bilet alımı, www.ido.com.tr adresinden İDO Mobil uygulaması üzerinden yapılabilir. Ödül biletlerle yapılan yolculuklardan İDOMil puan kazanılamaz. Ödül bilet kullanımı için gerekli olan İDOMil puan, İDOMil üyesinin hesabında aktif statüde olmalıdır. Sunulan fırsatlar İDO tarafından belirlenen kısıtlamalara tabi olabilir, İDO belli ödüllerin kazanılması ve kullanımı konusunda ekstra düzenlemelere ve değişikliklere gidebilir.
İDOMil puan harcamalarında, 1 İDOMil puan kaç TL değerindedir?
Her 1 İDOMil puan, 1 TL değerindedir.
İDOMil puanlarımı paraya çevirebilir miyim?
İDOMil puanlarınız paraya çevrilemez.
İDOMil puan ile başkası adına bilet alabilir miyim?
İDOMil üyesi, kendi hesabındaki İDOMil puanları ile başka bir kişi için ödül bilet düzenleyebilir.
İDOMil puanlarımın kullanım süresi var mıdır?
İDOMil puanlar aktif olduğu tarihten itibaren 1 takvim yılı süresi ile geçerlidir.(örn: 15.05.2025 tarihinde kazanılan İDOMil puanlar, 31.12.2026 tarihinde geçerliliğini yitirecektir.) 1 takvim yılı sonunda kullanılmayan ve vadesi dolan İDOMil puanlar üyelik hesabından silinir.
İDOMil puan ekstremi göremiyorum, ne yapmam lazım?
İDOMil üyelerine, İDOMil puan bakiyelerini gösteren ekstreler her ay sonunda E-posta ile gönderilir. Üyeler, www.ido.com.tr sayfasından hesaplarına giriş yaparak “İDOMil puanlarım” sekmesinden İDOMil puan bakiyelerini anlık olarak görüntüleyebilir.
İDOMil puan ile aldığım biletlerin tarih/saat/parkur değişikliği veya biletlerin iadesi mümkün müdür?
İDOMil puan ile alınan biletlerde değişiklik ve iade yapılamaz. İDO tarafından dış hat sefer iptali yapılması durumunda, İDOMil puan kullanılarak bilet alan İDOMil üyelerinin İDOMil puan iadeleri otomatik olarak yapılır. Eğer gidiş-dönüş bilet satın alındıysa, gidiş seferinin iptal olması, dönüş seferinin iptalini gerektirmemektedir. İDOMil üyesinin talebi doğrultusunda dönüş biletleri de iade edilebilir.
İDOMil üyeliğimi nasıl iptal edebilirim?
İDOMil üyeleri istedikleri anda, herhangi bir ihbar süresine uymaksızın aşağıdaki kanallar üzerinden başvuru yaparak üyeliklerini sonlandırabilirler*:
- Üyelik/taşıma sözleşmesi gereği beyan edilen, sistemimizde kayıtlı e-posta adresi üzerinden info@ido.com.tr e-posta adresine, e-posta ile başvuru yaparak,
- info@ido.com.tr e-posta adresine, üyeye ait güvenli elektronik imza ile imzalanmış bir e-posta ile başvuru yaparak,
- www.ido.com.tr sayfasında yer alan Kişisel Verilerin Korunması Başvuru Formunu doldurarak; şahsen, noter vasıtası ile tebligat veya kayıtlı elektronik posta (KEP) yoluyla başvuru yaparak