İDO’dan Görme Engelli Yolcularımıza Yönelik Anlamlı ve Özgürleştirici Bir Hizmet!
İDO’dan Görme Engelli Yolcularımıza Yönelik Anlamlı ve Özgürleştirici Bir Hizmet!
İDO olarak yalnızca deniz yolculuğu değil, toplumsal hayata katılımda da kapsayıcı, erişilebilir ve eşitlikçi çözümler sunma hedefiyle çalışıyoruz. Bu vizyon doğrultusunda, görme engelli bireylerin özgürce seyahat edebilmeleri ve sosyal hayatta daha aktif yer alabilmeleri için güçlü bir adım attık.
WeWALK iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz “DANIŞ” mobil uygulaması üzerinden görüntülü görüşme ile yönlendirme hizmeti ile görme engelli yolcularımız artık tek başlarına, bağımsız ve güvenli bir şekilde İDO terminallerinde yön bulabilecek, gemilere ulaşabilecek ve sosyal alanlardan özgürce yararlanabilecek.
Bu uygulama sayesinde;
- Yolculuk öncesinden itibaren görüntülü asistan desteği ile yönlendirme ve rehberlik hizmeti,
- 34 terminalimizdeki yeme-içme ve alışveriş alanlarında erişim desteği,
- 50 gemimizde güvenli yolculuk için anlık görsel rehberlik,
- Tüm bu hizmetlere ücretsiz erişim imkânı sağlıyoruz.
DANIŞ uygulaması aracılığı ile görme engellilere özel sunduğumuz bu hizmet ile sadece bir teknolojik yenilik değil, aynı zamanda toplumsal eşitlik ilkesini de hayata geçiriyoruz. Bu uygulama, görme engelli bireylerin yalnız seyahat etme endişesini azaltırken, hayatın her alanında daha bağımsız ve aktif olmalarının önünü açıyor.
Hedefimiz, herkesin eşit şartlarda hareket edebildiği bir ulaşım deneyimi sunmak.
Bu doğrultuda; yalnızca gemilerimizde değil, tüm terminal alanlarımızda da erişilebilirliği artırmaya ve engelleri birlikte kaldırmaya kararlıyız. İDO ailesi olarak, bu anlamlı hizmetin parçası olmaktan gurur duyuyor, daha adil ve kapsayıcı bir gelecek için hep birlikte çalışmaya devam ediyoruz.
Erişilebilirlik bir ayrıcalık değil, haktır. Biz bu hakkı herkes için mümkün kılıyoruz.