Turkish (Turkiye)English

  

IDO
Anasayfa SIKÇA SORULANLAR

1. Bilet satış kanalına göre alınan hizmet bedeli ne kadardır? Neden alınmaktadır ?

Eski uygulamamızda bilet fiyatlarına dahil olan Hizmet Bedeli, yeni satış sistemimizde, şeffaflık ilkesi gereğince, bilet fiyatlarından ayrıştırılmış olarak yolcularımıza gösterilmektedir.Müşteri odaklı bu sistemde, tüm satış kanallarımızda (Gişeler, İnternet Sitesi, Çağrı Merkezi, Mobil Uygulama ve Acentalar), yolcularımız arzu ettikleri tarih ve saatte, seyahat etmek istedikleri bilet sınıfını ve koltuklarını kendileri seçebilmektedir. Bu sistemin sürdürülebilirliği  ve teknolojideki yeni gelişmelerle bağlantılı olarak güncellenebilmesi için, şirketimiz bilet satarken verilen  hizmetlerin karşılığı olarak bilet ücretlerine Hizmet Bedeli eklemektedir. Koltuk başına alınan Hizmet Bedeli, satış kanallarının özelliklerine göre farklılık göstermektedir

  • Gişeler             : 1 TL
  • İnternet            : 0 TL
  • İdo Mobil          : 0 TL
  • Çağrı Merkezi  : 2 TL
  • Acentalar         : 2 TL

2. Biletli hatlar için hangi yollarla bilet satın alabilirim?

  • www.ido.com.tr'den kredi karti ile online,
  • 0850 222 44 36 Çağrı Merkezimizi arayarak kredi kartı ile,
  • İdo Mobil uygulaması ile kredi kartı ile,
  • www.ido.com.tr adresinde belirtilen Terminaller ve Acentelerden kredi kartı veya nakit bilet satın alabilirsiiniz

3. Online olarak satın aldığım bilet bilgilerini unuttum?

Bilet alımlarınızda e-posta ve SMS aracılığıyla bilet bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Misafirlerimiz, sadakat programımız dahilinde tüm geçmiş ve gelecek biletlerini görüntüleyebilirler. Mobil uygulama kullanan misafirlerimiz de tüm bilet bilgilerini uygulama içerisinde görebilmektedir. Aynı zamanda İDO terminallerimizdeki gişeler, 7/24 ulaşabileceğiniz 0850 222 44 36 numaralı çağrı merkezimiz ve acentelerimizde PNR numaranız ve bileti satın aldığınız kredi kart numaranız ile  bilgilerinizi belirterek bilet bilgilerinize ulaşabilirsiniz. Ayrıca e-Bilet uygulamamız kapsamında, PNR bilgileriniz ve soyadınızla ebilet.ido.com.tr adresimizden de bilet bilgilerinizi görüntüleyebilir ya da İDO Mobil uygulamamız ile aldığınız e-Biletlerde yer alan QR (Barkod) koduyla geçiş yapabilirsiniz.

4. Satın aldığım bileti ne zaman ve hangi koşullar altında değiştirebilirim veya iade ettirebilirim?

Bilet değişiklik ve iade koşuları kabin sınıfları ve bilet sınıflarına göre değişiklik göstermektedir. Bilet değişiklik ve iade koşulları için tıklayınız.

5. İnternetten ve 0850 222 44 36 Çağrı Merkezi'nden kredi kartımla aldığım bileti nasıl ulaşabilirim?

İnternet ve çağrı merkezinden aldığınız bilet bilgileriniz e-posta ve sms aracılığıyla gönderilmektedir. E-bilet uygulamamız kapsamında bilet bilgilerinize, soyadınız ve PNR kodunuzla ebilet.ido.com.tr sayfasından her zaman ulaşabilirsiniz.

6. Dış hatlar için sefer saatinden ne kadar zaman önce terminalde olmalıyım?

Araçlı veya yaya yolcularımızın sefer kalkış saatinden 30 dakika önce terminal alanında olması gerekmektedir.

7.  Çocuklardan ücret alınmakta mıdır?

Koltuk sahibi olmamak koşulu ile ücretsiz seyahat edebilecek çocuk ( 0-5,5 yaş ) sayısı, yolculuğa katılan ebeveyn sayısı ile sınırlıdır. Yolculuğa katılan (0-5.5 yaş) çocuk sayısı, ebeveyn sayısını geçtiğinde, her çocuk için sistem tarafından %20 indirimli bilet düzenlenir ve koltuk verilir.

8  Hafta sonu tarifesi hangi günleri ifade ediyor?

Hızlı Feribot ve Deniz Otobüslerimizde, Cumartesi ve Pazar günleri hafta sonu tarifesi geçerlidir. Bayram günlerinde özel bir tarife oluşturulmadıysa hafta sonu ve tatil günleri tarifesi geçerlidir

9.  Hava koşulları ve diğer zorunlu nedenlerle  iptal edilen seferleri nasıl öğrenebilirim?

İptal edilen seferlerle ilgili güncel bilgilere aşağıdaki iletişim kanallarımızdan erişebilirsiniz.

  • www.ido.com.tr
  • 0850 222 44 36 Çağrı Merkezi
  • İdo Mobil uygulaması duyurular bölümü
  • İdokurumsal Facebook ve Twitter Hesapları
  • Acente'nin ilgili bilet satış görevlisi

10.  Hızlı feribot ile deniz otobüsü arasında ne fark vardır?

Hızlı feribotlar araç ve yolcu, deniz otobüsleri ise sadece yolcu taşımaktadır.

11. Yaz tarifesinde olup da kış tarifesinde olmayan seferler hangileridir ?

İstanbul'dan Avşa ve Marmara Adası'na seferler Nisan ortasından Ekim sonuna kadar yapılmaktadır. Ayrıca İstanbul-Gemlik-Kumla ve İstanbul-Çınarcık-Esenköy-Adalar seferleri de kış tarifesinde yapılmamaktadır. Güncel bilgileri tarifeler alanından takip edebilirsiniz.

 12. Hızlı feribot ve deniz otobüsleri dış hatlarda akbil geçerli midir?

Akbil sadece deniz otobüsleri iç hatlarımız ve araba vapuru hatlarımızda ( sadece yaya yolculuklarda ) geçerlidir, dış hatlarımız biletli hatlardır ve önceden bilet satın alınması gereklidir.

13. Fiziksel Engelli ve yaşlı yolcularımız terminalden gemiye nasıl ulaşabilirler?

Yenikapı Hızlı Feribot iskelesinde yolcu salonu ile gemi arasında golf araçları ile yaşlı ve engelli yolcuların gemiye ulaşımı sağlanmaktadır. Ayrıca terminallerimizde gereksinim durumunda kullanılmak üzere tekerlekli sandalyeler bulunmaktadır.

14. İdomiral Milpuanlarımla aldığım bileti nasıl iptal ettirebilirim?

Milpuanlarla alınan ödül biletin iadesi, değişikliği veya milpuan iadesi yapılamamaktadır.

15. Deniz Otobüslerine ve Hızlı Feribotlara bisikletimle binebilir miyim? Ücreti ne kadardır?

Deniz Otobüsleri iç ve dış hatlarda sefer başına taşınabilecek bisiklet adedi 3 ile sınırlıdır, bisikletler ücretsiz taşınmaktadır. Hızlı feribot ve araba vapuru hatlarında ise 10 bisiklet ücretsiz olarak taşınmaktadır.

16. Neden Çanakkale’den seferiniz bulunmamaktadır?

Boğazlar Kanunu gereği gemiler boğazdan 10 deniz milinin üzerinde bir hızla geçememektedir. Bu da sadece boğazın takriben 4 saatte geçilmesi anlamına gelir ki bu durumda hız ve ucuzluk avantajı ortadan kalkmaktadır. Hızlı feribot tipi gemilerle bu seferler yeterli yolcu konforunun sağlanamamasından ötürü yapılamamaktadır.

 17. Feribotlarınızda revir var mı?

Feribotlarımızda görev yapmakta olan kaptan ve gemi mürettebatı ilkyardım bilgisine sahip olup gerekli durumlarda müdahele edebilir niteliktedir. Bunun yanı sıra kaptan köşkünde ilk yardım malzemeleri bulunmaktadır. Ciddi durumlarda kara ile bağlantı kurularak acil yardım talebinde bulunulmaktadır.

18. Kaybolan biletimle ilgili ne yapabilirim?

Çağrı merkezine başvurarak bilet bilgilerinizi yeniden öğrenebilir, gişelerden, İDOMATİK'lerden ve Acentelerden bastırabilirsiniz ya da e-bilet uygulaması kapsamında da PNR bilgileriniz ve soyadınızla ebilet.ido.com.tr adresinden biletinize dilediğiniz zaman ulaşabilir, isterseniz kendiniz bastırabilirsiniz. Mobil uygulamamızda bilet ve seyahat bilgileriniz zaten uygulama içerisindeki “aktif biletlerim” sekmesinde mevcuttur. Dilerseniz, biletinizi hiç bastırmadan QR (Barkod) ile de seyahate katılabilirsiniz.

19.Ek sefer talebimi nereden ve nasıl sağlayabilirim?

İDO tarafından Resmi tatil ve Bayram gibi özel günlerde ek seferler düzenlenebilmektedir. Ek seferler, yolcularımızdan gelen taleplerin yoğunluğuna ve filomuzdaki gemilerin kullanımda olma durumlarına göre düzenlenmektedir. Planlanan ek seferler, www.ido.com.tr web sitemizden ve İDO kurumsal Facebook ve Twitter hesaplarından siz değerli yolcularımıza duyurulmaktadır. Ek sefer taleplerinizi  Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir adresinden bize ulaştırabilirsiniz. Siz değerli yolcularımızın istek ve önerileri bizim için değerlidir. Talebiniz incelenerek iletişim bilgileriniz üzerinden mutlaka geri dönüş sağlanacaktır. 

20. Eskihisar – Topçular hattında kredi kartı ile geçiş yapabilir miyim?

Eskihisar – Topçular hattında kredi kartı ile geçiş yapılamamaktadır. Nakit ödeme yaparak geçiş sağlayabilirsiniz. Yaya yolcularımız indirimli akbillerini kullanarak geçiş yapabilirler, araçlı yolcularımız nakit, HGS veya Vakıfbank KGS kartı ile geçiş yapabilirler.

21. İstanbul’da hangi terminallerden dış hat bileti alabilirim?

İstanbul Anadolu yakasında; Kadıköy, Bostancı, Kartal ve Pendik, İstanbul Avrupa yakasında; Yenikapı, Bakırköy ve Kabataş gişelerimizden dış hat biletlerinizi alabilir ve biletlerinizle ilgili tüm işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

 22. Dış Hat bileti alırken neden tüm yolcuların adı soyadı ve doğum tarihi bilgileri istenmekte?

Yolculardan isim ve doğum tarihi, araç plakası gibi bilgilerin alınması Denizcilik Müsteşarlığı tarafından zorunlu hale getirilmiştir. Olası olumsuz bir durumda ve güvenlik amacıyla yolculuğa dair ferdi kaza sigortası uygulanmasından dolayı yolcu bilgileri alınmaktadır.

23. Dış hat seferine ait biletimi benim yerime başka bir yolcu kullanabilir mi?

İsme düzenlenen yolcu bileti devredilemez ve başkasına tekrar satılamaz. Bir biletle yolculuk etme hakkına haiz olan kişiden, başka bir kişi tarafından taşıma ve ücret iadesi için bilet ibraz edilirse, taşıyıcı, iyi niyetli ibraz edeni taşıdığı veya bileti ibraz edene iade yaptığı takdirde, o biletle seyahat etme hakkına haiz olan kişiye karşı sorumlu olmaz.

24. Feribotlarınızda asansör var mı?

İDO, İstanbul’u Güney Marmara’ya bağlayan dört hızlı feribot hattında araç ve yolcu taşımaktadır. Bu hatlardan, Pendik – Yalova hattı hariç diğer üç hattımızda ( Yenikapı – Yalova, Yenikapı –Bursa, Yenikapı – Bandırma hatları) çalışan feribotlarda, yolcu salonlarına çıkış asansörleri bulunmaktadır. Pendik – Yalova hattında çalışan Recep Tayyip Erdoğan ve Fatih Sultan Mehmet  hızlı feribotlarında, yolcu salonlarına çıkış asansörü bulunmamaktadır.

 25. E-biletimi fatura olarak kullanabilir miyim?

Gişe, Acente ve Çağrı Merkezimizden bilet alan yolcularımız görevli personele fatura olarak kullanmak istediklerini ayrıca belirtmelidirler. Web ve mobilden bilet alan yolcularımız ise  “E-Bilet İstiyorum” seçeneğini mutlaka işaretlemelidirler. Aksi takdirde alınan biletler fatura niteliği taşımayacaktır.



Ödül

Online İşlemler